יום שני, 22 ביולי 2013

שולחן מנהלים, עניין של סטטוס

למה שולחן מנהלים צריך להיות גדול יותר מכל השולחנות במשרד? למה המנהל צריך שולחן גדול יותר מאשר העובד, הפקיד או המזכירה? ובכן, יש לכך מגוון הסברים, חלקם פונקציונליים ולגיטימיים, חלקם פסיכולוגיים. כך למשל, בכל תרבות אפשר למצוא מגוון רחב של דרכים להשתמש בפריטי ריהוט על מנת לשדר סטטוס ויוקרה. כאשר אתם נכנסים לחדר המנהל, המנהל רוצה שתדעו מי פה המנהל. זאת הסיבה שהמנהל ישב על כיסא מנהלים גדול, ויהיה לו שולחן מנהלים גדול בתוך משרד גדול, והכל יהיה מעוצב, קלאסי, יוקרתי, בעוד אתם במשרד שלכם תזכו לכיסאות משרדיים, שולחנות עבודה רגילים ומשרד שמתאים בדיוק לצרכי העבודה שלכם. זה נשמע קצת מוזר, אבל זאת האמת. יחד עם זאת, ישנה גם הצדקה פונקציונלית לכאורה לגודל והצורה של שולחן מנהלים. המנהל הוא למעשה האדם שאחראי על כל הפעילות של הארגון. הוא צריך לעסוק בשורה ארוכה של נושאים, לבחון כל פעילות שמתבצעת במסגרת העסק, והאחריות שלו מקיפה נושאים ותחומים רבים יותר מאשר העובד הבודד.

להיות מנהל בבית

על מנת לאפשר לו מרחב מתאים שבו הוא יוכל לעבוד בנוחות, לפרוש לפניו כמויות גדולות של ניירת ומסמכים, לשלב במרחב העבודה גם מחשב, טלפון, כלי כתיבה, ספרות וכדומה, השולחן צריך להיות מספיק גדול כדי להכיל את כל אלה. אז אפשר לומר שגם לעובד הפשוט יש הרבה עבודה, והוא בדרך כלל צריך להתעסק עם הרבה יותר ניירת ומסמכים, רק בתחום יותר מצומצם. זה יכול להיות כמובן נכון, אבל כאן נכנס השיקול הראשון שדיברנו עליו והוא שיקול הסטטוס. העובד הוא עובד והוא מקבל שולחן עבודה. המנהל הוא מנהל והוא מקבל שולחן מנהלים. כך זה עובד במרבית הארגונים. יחד עם זאת, אם ממש בא לכם להרגיש מנהלים, אתם בהחלט יכולים להיכנס לחנות לריהוט משרדי או חנות לציוד משרדי ולהזמין לעצמכם שולחן של מנהלים מהודר בגודל שאתם רוצים, בצבע שאתם רוצים, בעיצוב שאתם רוצים. אתם יכולים גם להצמיד לו כיסא מנהלים מהודר עם כל הפונקציונליות המפנקת, ולפחות בבית שלכם, להיות המנהלים של עצמכם.

תגובה 1:

  1. אהבתי את המאמר אין כמו ריהוט משרדי לשינוי אווירה במשרד אפשר גם להוסיף דברים נוספים למשרד כמו ערסלים שיכולים להיתלות במרפסת ויכולים להיות אלטרנטיבה בהפסקות לכיסא המנהלים המיושן

    השבמחק