יום חמישי, 9 בינואר 2014

כך תעצבו נכון את המשרד שלכם

חלק ניכר מהאוכלוסייה העובדת בישראל מבלה את מרבית זמנה בשהייה בחללים משרדיים. בשוק העבודה של היום אנשים רבים מוצאים את עצמם מבלים שעות רבות במקום העבודה ופחות ופחות בבית. בשל כך יש לשים דגש מיוחד על עיצוב נכון ומותאם כשבאים לתכנן משרד חדש או לשפץ משרד קיים. עיצוב משרד, כשהוא נעשה כיאות, משפיע על סביבת העבודה ויכול להעלות את המוטיבציה של העובדים ואת התפוקה שלהם.
בנוסף, עיצוב משרדים לא עוסק רק ביצירת סביבת עבודה נוחה ונעימה לעובדים. מראה המשרד הוא כרטיס הביקור הוויזואלי של עסק או חברה, וככזה עליו להעביר את המסר הרצוי ללקוחות, ספקים ואורחי החברה, כמו למשל מסר של רצינות, מקצועיות, מסר של יוקרה, איכות וכד'.
לפני ששוקלים לבצע מהלך של עיצוב משרד, נדרשת חשיבה מקדימה מעמיקה ותכנון מוקפד של כל הפרטים, תוך התאמת העיצוב לצורכי החברה.

עיצוב משרד

עיצוב משרד - איך עושים את זה נכון?

בשלב הראשון יש לאסוף את כל המידע החיוני הקשור בחברה או בעסק, למפות את החברה על חלקיה השונים, להבין את צרכיה ולהגדיר את אופי סביבת העבודה. תהליך זה כולל סוג של תחקיר מעמיק, ורצוי לשלב בו את מנהלי החברה, מנהל כוח האדם ומעצב מקצועי המתמחה בתחום עיצוב משרדים.
הבירור כולל שאלות כמו: מה ייעודו של המשרד? כמה אנשים הוא משמש? מהם צרכי העובדים? האם יש מחלקות שונות (הנהלת חשבונות, יחסי ציבור, תמיכה טכנית), ואם כן- מהי מערכת היחסים בין המחלקות? אילו שטחים ציבוריים נדרשים (חדר ישיבות, חדר אוכל, מטבח, שירותים)? האם מגיעים אורחים למשרד על בסיס קבוע? האם יש צורך בדלפק קבלה? האם ליצור סביבת עבודה של שטחים פתוחים או חדרים נפרדים? ועוד.
ככל שהמעצב יקבל יותר מידע, כך הוא יוכל להתאים את החלל המשרדי והקונספט העיצובי לצורכי החברה ועובדיה.
בנוסף לזאת, יש להתייחס לתדמית שהמשרד משדר ללקוחות ולמבקרים: האם עליו לשדר יוקרה ואיכות או אולי אווירה צעירה ודינמית? בשלב קבלת ההחלטות נקבעים התדמית והטון שישדר המשרד.


טיפים לעיצוב משרדים

בחירת צבעים - צבעים תורמים מאוד לאווירה במשרד ויש להם השפעה פסיכולוגית מוכחת על מנעד הרגשות האנושי. עדיף לבחור בצבעים רגועים ורכים כדי לקבוע אווירה נעימה ורגועה. ניתן להשתמש בצבעים עזים כדי להדגיש קיר מסוים או חלק במשרד. יש חברות הבוחרות לצבוע את המשרדים בפלטת הצבעים מהם מורכב לוגו החברה.


בחירת רהיטים - בחירת הרהיטים והחומרים מהם הם עשויים קובעים את המראה הסופי של המשרד ואת האווירה שהוא משרה. בחירה בריהוט מינימליסטי ומתוחכם ושילוב פרטי זכוכית, פלדה או מתכת משדרת תחושה של הייטקיות ומודרניות ומתאימה למשרד צעיר ודינמי. רהיטים עץ כבדים ואלגנטיים מעבירים תחושה של משרד מכובד ויוקרתי ומתאימים למקומות כמו משרדי עורכי דין או רופאים.


בחירת תאורה - לתאורה יש השפעה חשובה על מצב הרוח ובריאות העובדים. תאורה פלוריסנטית היא אולי זולה יותר אבל היא משדרת תחושה של קור ואפרוריות ולעיתים אף גורמת לכאבי ראש או כאבי עיניים. מומלץ להשתמש בתאורה טבעית ולהוסיף גופי תאורה מעוצבים ברחבי המשרד.


פונקציונליות וחללי אחסון - על החלל המשרדי להיות פונקציונלי בכך שהוא עונה על הצרכים של העובדים ומספק להם את כל התנאים היעילים והנוחים ביותר, ולא פועל נגדם. יש לתכנן מספיק חללים לאחסון קלסרים, מסמכים, ספרים וציוד משרדי, תוך חשיבה על העתיד ואפשרויות גדילה של העסק.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה